تبلیغات
پایان نامه ارشدوکارشناسی مکانیک وکامپیوتر و... - بررسی انواع سیستم های تعلیق و نقش آنها در پایداری خودرو
پایان نامه ارشدوکارشناسی مکانیک وکامپیوتر و...
به سایت ما خوش آمدید
برای دیدن فهرست به ادامه مطلب بروید..........

فهرست

.1.1  فصل اول اجزاء سیستم تعلیق ........................................................ 9

.1.1.2فنر(spring) ............................................................................................ 9

.1.1.3کمک فنر (Damper or Shock absorber) .................................................. 9

.1.1.4انواع فنرها .............................................................................................. 10

.1.1.4.aفنر مارپیچ (Coil Spring) ..................................................................... 10  

.1.1.4.bفنر تخت ( Leaf Spring) ....................................................................... 11

.1.1.4.cمیله پیچشی (Torsion Bar) ..................................................................... 12

.1.1.4.dفنرهای هوایی ( Air Spring ) .................................................................. 13

.1.1.4.eفنر لاستیکی ( Rubber Spring ) ........................................................... 13

.1.1.5 بوشها (‌ Bushes) ................................................................................... 14

.1.1.6طَبَق (‌ Control Arm ) ............................................................................. 15

.1.1.7سیبک (‌ Ball Joint ) ............................................................................... 15

.1.1.8میل تعادل (‌ Stabilizer ، Sway Bar ، Anti Roll Bar) .................................. 16

 Strut .1.1.9 ................................................................................................ 17

Strut Braces .1.1.10  .................................................................................. 17

.1.2 انواع سیستم های تعلیق ............................................................................... 18

1.2.1. سیستم های تعلیق یکپارچه  ......................................................................... 18

.1.2.1.1سیستم تعلیق هاچکیس ............................................................................. 27

.1.2.1.2سیستم تعلیق دودیون ............................................................................... 28

  .1.2.1.3سیستم تعلیق میله پیچشی (Twist Beam Torsion Beam) ........................... 29

.2.1.2سیستم های تعلیق مستقل ............................................................................. 30

.2.1.2.aنیازمندیهای سیستم تعلیق ......................................................................... 30

.2.1.2.1سیستم تعلیق محور آونگی (Swing Arm ) ................................................. 32

.2.1.2.2سیستم تعلیق طبق دار دوبل(A-Arm or Double Wishbone ) ...................... 33

.2.1.2.3سیستم تعلیق مک فرسون استرات واسترات دمپر ............................................ 35

.2.1.2.4سیستم تعلیق بازوی کشنده اکسل عقب (Trailing Arm Rear Axle) ................. 39

.2.1.2.5 سیستم تعلیق شبه بازوی کشنده اکسل عقب (Semi Trailing Arm Rear Axle) .. 42

فصل دوم: سینماتیک والاستوسینماتیک اکسل .................................... 44

2.1. اهداف تنظیمات اکسل ................................................................................ 44

2.2. فاصله بین محور عقب ومحور جلو ( wheel base) .......................................... 45

2.3. فاصله بین دو چرخ یک محور ( پهنای tread) .................................................. 46

2.4 . مرکز غلتش و محور غلتش ........................................................................ 53

2.4.1. تعاریف  ............................................................................................ 54

2.4.2 . محور غلتش بدنه ................................................................................. 57

2.4.3 . مرکز غلتش بدنه در سیستم های تعلیق مستقل  ................................................ 59

2.4.4 . مرکز غلتش بدنه در اکسلهای لنگی مرکب .................................................... 66

2.4.5 . مرکز غلتش بدنه در اکسل های یکپارچه ...................................................... 66

2.5 . کمبر .................................................................................................. 70

2.5.1 . مقادیر داده های کمبر ............................................................................ 70

2.5.2 . تغییرات سینماتیکی کمبر ........................................................................ 72

2.5.3 . محاسبه تغییرات کمبر توسط طراحی .......................................................... 73

2.5.4 . کمبر غلتشی هنگام دور زدن ................................................................... 76

2.5.5 . کمبر الاستیکی ................................................................................... 79

2.6 . زاویه سرکجی ( Toe-in ) و خود فرمانی ..................................................... 80

2.6.1 . زاویه Toe-in و زاویه حرکت عرضی، داده ها وتلرانس ها ............................. 80

2.6.2 . تغییرات سینماتیکی toe-in ................................................................. 85

2.6.3 . تغییرات Toe-in توسط فرمان دهی غلتشی ............................................... 88

2.6.4 . تغییرات Toe-in توسط نیروهای جانبی ................................................... 93

2.6.5 . تغییرات Toe-in توسط نیروهای طولی  .................................................. 94

2.6.5.1 . Toe-in هنگام ترمز گیری  ............................................................. 94

2.6.5.2 . جذب سختی غلتش دینامیکی تایر رادیال بدون تغییرات Toe-in .................... 96

2.6.5.3 . عمل نیروهای کشنده چرخ جلو .......................................................... 98

2.7 . نسبت فرمان پذیری و زاویه فرمان پذیری ................................................... 99

2.7.1 . زاویه فرمان پذیری .......................................................................... 99

2.7.2 . Trackو دایره های گردش ................................................................ 104

2.7.3 . نسبت سینماتیکی فرمان .................................................................... 107

2.7.4 . نسبت دینامیکی فرمان ...................................................................... 110

2.8 : راست کننده فرمان ............................................................................. 113

2.9 . انحراف و آفست کینگ پین روی زمین ...................................................... 115

2.9.1 . رابطه بین انحراف و آفست کینگ پین روی زمین ( شعاع دوران) .................... 115

2.9.2 . اهرم نیروی ترمزی ........................................................................ 121

2.9.3 . اهرم نیروی طولی .......................................................................... 124

2.9.4 . تغییرات در آفست کینگ پین  .............................................................. 126

2.10 . کستر .......................................................................................... 127

2.10.1 . زاویه و کشش کستر ...................................................................... 127

2.10.2 . کستر و حرکت مستقیم  .................................................................. 131

2.10.3 . گشتاورهای راست گر هنگام دور زدن ................................................ 133

2.10.4 . انحراف کینگ پین، تغییرات کمبر و کستر در ورودی فرمان  ..................... 137

2.10.5 . تغییرات کستر در مسیر حرکت چرخ جلو ............................................ 141

2.10.6 . مسیر حرکت چرخ وابسته به چرخش شغال دست فرمان عقب ..................... 148

2.10.7 . تجزیه نیروی عمودی چرخ روی کستر .............................................. 149

2.10.8 . تنظیمات و تلرانس ها .................................................................. 154

2.10.9 . اندازه گیری کستر، انحراف کینگ پین، کمبر و تغییرات toe-in ................ 154

2.10.9.1 . شرایط اندازه گیری   ............................................................... 154

2.10.9.2 . اندازه گیری زاویه کمبر ............................................................ 155

2.10.9.3 . اندازه گیری زاویه کستر ........................................................... 155

2.10.9.4 . اندازه گیری تغییرات کستر ........................................................ 156

2.10.9.5 . اندازه گیری زاویه کینگ پین  .................................................... 156

2.10.9.6 . چک کردن انحراف کینگ پین و کمبر .......................................... 156

2.10.9.7 .اندازه گیری انحراف کینگ پین و تغییرات کمبر ................................ 157

2.10.9.8 .اندازه گیری تغییرات Toe-in ................................................... 157

2.11. مکانیزم ضد شیرجه و ضد سقوط ...................................................... 157

2.11.1 .توضیح مفهوم  ........................................................................ 157

2.11.2.قطب pitch جلوی خودرو ........................................................... 159

2.11.3. قطب pitch عقب خودرو ........................................................... 161

نتیجه گیری ....................................................................................... 165

پیوست ............................................................................................ 167

منابع و مآخذ  .................................................................................... 171





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

پنجشنبه 31 مرداد 1398 07:05 ق.ظ
Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article.
I'll make sure to bookmark it and come back to read more
of your useful info. Thanks for the post. I will definitely return.
چهارشنبه 30 مرداد 1398 08:22 ق.ظ
Hi there very cool web site!! Man .. Excellent ..
Superb .. I'll bookmark your site and take the feeds also?
I am satisfied to seek out so many useful info right here in the submit, we need
develop extra strategies on this regard, thank you for sharing.
. . . . .
سه شنبه 29 مرداد 1398 08:07 ق.ظ
This paragraph provides clear idea in support of the new viewers of blogging, that actually how to
do blogging and site-building.
شنبه 19 مرداد 1398 01:29 ب.ظ
Hi there! This is my first visit to your blog! We are a
group of volunteers and starting a new project in a community in the same niche.
Your blog provided us beneficial information to work on. You have done a outstanding job!
چهارشنبه 16 مرداد 1398 09:20 ب.ظ
Hello it's me, I am also visiting this website daily,
this web site is truly nice and the people are
in fact sharing fastidious thoughts.
چهارشنبه 16 مرداد 1398 03:32 ق.ظ
Thanks , I've just been searching for info about this subject for a long
time and yours is the greatest I've found out till now. However,
what concerning the conclusion? Are you positive concerning the source?
دوشنبه 14 مرداد 1398 12:51 ب.ظ
Hi there everyone, it's my first go to see at this web site, and post is really
fruitful for me, keep up posting such articles or reviews.
دوشنبه 14 مرداد 1398 01:42 ق.ظ
I'm impressed, I must say. Rarely do I encounter a blog that's
both equally educative and interesting, and without a doubt, you've
hit the nail on the head. The issue is something that not enough folks are speaking intelligently about.
I'm very happy I found this in my search for something relating
to this.
یکشنبه 13 مرداد 1398 01:20 ب.ظ
Attractive element of content. I simply stumbled upon your weblog and in accession capital to claim that
I get in fact enjoyed account your weblog posts.
Anyway I will be subscribing on your feeds or even I fulfillment
you get admission to consistently quickly.
جمعه 11 مرداد 1398 06:54 ب.ظ
I know this web site provides quality dependent posts and other information, is there any other web page which
offers such information in quality?
پنجشنبه 10 مرداد 1398 01:26 ق.ظ
This design is steller! You obviously know how to keep a reader amused.

Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well,
almost...HaHa!) Fantastic job. I really loved what you had
to say, and more than that, how you presented it. Too cool!
چهارشنبه 9 مرداد 1398 02:57 ب.ظ
Yes! Finally someone writes about What Do Hemorrhoids Look
like.
چهارشنبه 9 مرداد 1398 02:57 ب.ظ
Yes! Finally someone writes about What Do Hemorrhoids Look
like.
چهارشنبه 9 مرداد 1398 09:13 ق.ظ
Excellent blog! Do you have any recommendations for aspiring writers?
I'm hoping to start my own site soon but I'm a little lost on everything.
Would you advise starting with a free platform
like Wordpress or go for a paid option? There are so many choices out
there that I'm totally overwhelmed .. Any ideas? Thanks!
شنبه 5 مرداد 1398 07:33 ق.ظ
Thanks for ones marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you happen to be a great author.I will make certain to
bookmark your blog and will eventually come back from now on. I want to encourage you to ultimately continue your great
writing, have a nice weekend!
پنجشنبه 3 مرداد 1398 06:11 ب.ظ
Hello there! Do you know if they make any plugins
to assist with SEO? I'm trying to get my blog to rank for
some targeted keywords but I'm not seeing very good gains.
If you know of any please share. Thanks!
پنجشنبه 3 مرداد 1398 03:12 ب.ظ
Greetings! Very helpful advice in this particular post!
It is the little changes that produce the most significant changes.

Many thanks for sharing!
جمعه 24 خرداد 1398 03:35 ق.ظ
I am sure this paragraph has touched all the internet visitors,
its really really pleasant piece of writing on building
up new webpage.
جمعه 17 خرداد 1398 05:52 ق.ظ
Greetings! This is my first comment here
so I just wanted to give a quick shout out and tell you I
really enjoy reading through your posts. Can you suggest any
other blogs/websites/forums that go over the same subjects?
Thanks for your time!
چهارشنبه 15 خرداد 1398 05:25 ب.ظ
For hottest news you have to visit the web and on the web I found this web page as a finest site for latest updates.
چهارشنبه 15 خرداد 1398 03:38 ب.ظ
Hi there! This is my 1st comment here so I just wanted to give
a quick shout out and tell you I truly enjoy reading through your posts.
Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover the same subjects?
Appreciate it!
چهارشنبه 15 خرداد 1398 01:35 ب.ظ
I just couldn't leave your site prior to suggesting that I actually enjoyed
the usual info an individual provide on your guests?
Is gonna be back steadily in order to check out new posts
سه شنبه 14 خرداد 1398 03:52 ب.ظ
Right here is the right blog for anyone who wishes to understand this topic.
You understand a whole lot its almost tough to argue
with you (not that I personally would want to…HaHa). You certainly put a fresh spin on a subject that has been discussed for ages.

Excellent stuff, just great!
چهارشنبه 8 خرداد 1398 01:24 ق.ظ
There is definately a lot to learn about this subject.
I love all the points you made.
دوشنبه 6 خرداد 1398 03:26 ق.ظ
Heya i am for the first time here. I came across this board and
I find It really useful & it helped me out much.
I hope to give something back and help others like you helped
me.
یکشنبه 5 خرداد 1398 08:25 ق.ظ
Everyone loves what you guys tend to be up too. Such
clever work and coverage! Keep up the superb works guys I've incorporated you guys to my blogroll.
پنجشنبه 2 خرداد 1398 03:23 ق.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make
your point. You clearly know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your site when you
could be giving us something informative to read?
جمعه 27 اردیبهشت 1398 06:54 ق.ظ
WOW just what I was looking for. Came here by searching for بررسی
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 02:09 ب.ظ
you are truly a just right webmaster. The site loading speed is
incredible. It seems that you're doing any distinctive trick.
Also, The contents are masterwork. you've
performed a magnificent task in this subject!
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 01:44 ب.ظ
Heya this is somewhat of off topic but I was wondering
if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code
with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding experience so I
wanted to get advice from someone with experience.
Any help would be greatly appreciated!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : کیوان احمدیان
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
کلیه حقوق این وبلاگ برای پایان نامه ارشدوکارشناسی مکانیک وکامپیوتر و... محفوظ است