تبلیغات
پایان نامه ارشدوکارشناسی مکانیک وکامپیوتر و... - بررسی انواع سیستم های تعلیق و نقش آنها در پایداری خودرو
پایان نامه ارشدوکارشناسی مکانیک وکامپیوتر و...
به سایت ما خوش آمدید
برای دیدن فهرست به ادامه مطلب بروید..........

فهرست

.1.1  فصل اول اجزاء سیستم تعلیق ........................................................ 9

.1.1.2فنر(spring) ............................................................................................ 9

.1.1.3کمک فنر (Damper or Shock absorber) .................................................. 9

.1.1.4انواع فنرها .............................................................................................. 10

.1.1.4.aفنر مارپیچ (Coil Spring) ..................................................................... 10  

.1.1.4.bفنر تخت ( Leaf Spring) ....................................................................... 11

.1.1.4.cمیله پیچشی (Torsion Bar) ..................................................................... 12

.1.1.4.dفنرهای هوایی ( Air Spring ) .................................................................. 13

.1.1.4.eفنر لاستیکی ( Rubber Spring ) ........................................................... 13

.1.1.5 بوشها (‌ Bushes) ................................................................................... 14

.1.1.6طَبَق (‌ Control Arm ) ............................................................................. 15

.1.1.7سیبک (‌ Ball Joint ) ............................................................................... 15

.1.1.8میل تعادل (‌ Stabilizer ، Sway Bar ، Anti Roll Bar) .................................. 16

 Strut .1.1.9 ................................................................................................ 17

Strut Braces .1.1.10  .................................................................................. 17

.1.2 انواع سیستم های تعلیق ............................................................................... 18

1.2.1. سیستم های تعلیق یکپارچه  ......................................................................... 18

.1.2.1.1سیستم تعلیق هاچکیس ............................................................................. 27

.1.2.1.2سیستم تعلیق دودیون ............................................................................... 28

  .1.2.1.3سیستم تعلیق میله پیچشی (Twist Beam Torsion Beam) ........................... 29

.2.1.2سیستم های تعلیق مستقل ............................................................................. 30

.2.1.2.aنیازمندیهای سیستم تعلیق ......................................................................... 30

.2.1.2.1سیستم تعلیق محور آونگی (Swing Arm ) ................................................. 32

.2.1.2.2سیستم تعلیق طبق دار دوبل(A-Arm or Double Wishbone ) ...................... 33

.2.1.2.3سیستم تعلیق مک فرسون استرات واسترات دمپر ............................................ 35

.2.1.2.4سیستم تعلیق بازوی کشنده اکسل عقب (Trailing Arm Rear Axle) ................. 39

.2.1.2.5 سیستم تعلیق شبه بازوی کشنده اکسل عقب (Semi Trailing Arm Rear Axle) .. 42

فصل دوم: سینماتیک والاستوسینماتیک اکسل .................................... 44

2.1. اهداف تنظیمات اکسل ................................................................................ 44

2.2. فاصله بین محور عقب ومحور جلو ( wheel base) .......................................... 45

2.3. فاصله بین دو چرخ یک محور ( پهنای tread) .................................................. 46

2.4 . مرکز غلتش و محور غلتش ........................................................................ 53

2.4.1. تعاریف  ............................................................................................ 54

2.4.2 . محور غلتش بدنه ................................................................................. 57

2.4.3 . مرکز غلتش بدنه در سیستم های تعلیق مستقل  ................................................ 59

2.4.4 . مرکز غلتش بدنه در اکسلهای لنگی مرکب .................................................... 66

2.4.5 . مرکز غلتش بدنه در اکسل های یکپارچه ...................................................... 66

2.5 . کمبر .................................................................................................. 70

2.5.1 . مقادیر داده های کمبر ............................................................................ 70

2.5.2 . تغییرات سینماتیکی کمبر ........................................................................ 72

2.5.3 . محاسبه تغییرات کمبر توسط طراحی .......................................................... 73

2.5.4 . کمبر غلتشی هنگام دور زدن ................................................................... 76

2.5.5 . کمبر الاستیکی ................................................................................... 79

2.6 . زاویه سرکجی ( Toe-in ) و خود فرمانی ..................................................... 80

2.6.1 . زاویه Toe-in و زاویه حرکت عرضی، داده ها وتلرانس ها ............................. 80

2.6.2 . تغییرات سینماتیکی toe-in ................................................................. 85

2.6.3 . تغییرات Toe-in توسط فرمان دهی غلتشی ............................................... 88

2.6.4 . تغییرات Toe-in توسط نیروهای جانبی ................................................... 93

2.6.5 . تغییرات Toe-in توسط نیروهای طولی  .................................................. 94

2.6.5.1 . Toe-in هنگام ترمز گیری  ............................................................. 94

2.6.5.2 . جذب سختی غلتش دینامیکی تایر رادیال بدون تغییرات Toe-in .................... 96

2.6.5.3 . عمل نیروهای کشنده چرخ جلو .......................................................... 98

2.7 . نسبت فرمان پذیری و زاویه فرمان پذیری ................................................... 99

2.7.1 . زاویه فرمان پذیری .......................................................................... 99

2.7.2 . Trackو دایره های گردش ................................................................ 104

2.7.3 . نسبت سینماتیکی فرمان .................................................................... 107

2.7.4 . نسبت دینامیکی فرمان ...................................................................... 110

2.8 : راست کننده فرمان ............................................................................. 113

2.9 . انحراف و آفست کینگ پین روی زمین ...................................................... 115

2.9.1 . رابطه بین انحراف و آفست کینگ پین روی زمین ( شعاع دوران) .................... 115

2.9.2 . اهرم نیروی ترمزی ........................................................................ 121

2.9.3 . اهرم نیروی طولی .......................................................................... 124

2.9.4 . تغییرات در آفست کینگ پین  .............................................................. 126

2.10 . کستر .......................................................................................... 127

2.10.1 . زاویه و کشش کستر ...................................................................... 127

2.10.2 . کستر و حرکت مستقیم  .................................................................. 131

2.10.3 . گشتاورهای راست گر هنگام دور زدن ................................................ 133

2.10.4 . انحراف کینگ پین، تغییرات کمبر و کستر در ورودی فرمان  ..................... 137

2.10.5 . تغییرات کستر در مسیر حرکت چرخ جلو ............................................ 141

2.10.6 . مسیر حرکت چرخ وابسته به چرخش شغال دست فرمان عقب ..................... 148

2.10.7 . تجزیه نیروی عمودی چرخ روی کستر .............................................. 149

2.10.8 . تنظیمات و تلرانس ها .................................................................. 154

2.10.9 . اندازه گیری کستر، انحراف کینگ پین، کمبر و تغییرات toe-in ................ 154

2.10.9.1 . شرایط اندازه گیری   ............................................................... 154

2.10.9.2 . اندازه گیری زاویه کمبر ............................................................ 155

2.10.9.3 . اندازه گیری زاویه کستر ........................................................... 155

2.10.9.4 . اندازه گیری تغییرات کستر ........................................................ 156

2.10.9.5 . اندازه گیری زاویه کینگ پین  .................................................... 156

2.10.9.6 . چک کردن انحراف کینگ پین و کمبر .......................................... 156

2.10.9.7 .اندازه گیری انحراف کینگ پین و تغییرات کمبر ................................ 157

2.10.9.8 .اندازه گیری تغییرات Toe-in ................................................... 157

2.11. مکانیزم ضد شیرجه و ضد سقوط ...................................................... 157

2.11.1 .توضیح مفهوم  ........................................................................ 157

2.11.2.قطب pitch جلوی خودرو ........................................................... 159

2.11.3. قطب pitch عقب خودرو ........................................................... 161

نتیجه گیری ....................................................................................... 165

پیوست ............................................................................................ 167

منابع و مآخذ  .................................................................................... 171





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

دوشنبه 16 بهمن 1396 05:44 ب.ظ
Hello, i think that i saw you visited my web site so i came to “return the favor”.I am trying
to find things to enhance my web site!I suppose its ok to use some of your ideas!!
پنجشنبه 7 دی 1396 10:33 ب.ظ
بیشتر بنویسید، این همه چیزی است که باید بگویم. به معنای واقعی کلمه، به نظر میرسد که شما بر روی ویدیوی خود تاکید دارید
نقطه. شما قطعا می دانید که در مورد چه صحبت می کنید، چرا
هنگامی که شما در حال ارسال فیلم ها به سایت خود هستید، اطلاعات خود را از بین ببرید
می تواند به ما چیزی آموزنده برای خواندن بدهد؟
دوشنبه 13 آذر 1396 05:34 ب.ظ
متشکرم برای ارسال شگفت انگیز شما! من واقعا از خواندن آن لذت بردم
شما یک نویسنده بزرگ خواهید بود. به خاطر داشته باشید که وبلاگتان را به نشانه گذاری می کنید و قطعا از شما خواهد آمد
در حال حاضر در. من می خواهم تشویق کنم که شما پست های عالی خود را ادامه دهید
صبح بخیر
سه شنبه 7 آذر 1396 11:13 ب.ظ
من دوست داشتم همانطور که شما در اینجا دریافت خواهید کرد.

طرح ذوق، مواد تالیفی خود را شیک.
با این وجود، شما فرماندهی می کنید
بیش از آنکه بخواهید زیر را تحویل دهید. ناخوشایند بدون شک بعدا دوباره از آن زمان به بعد دقیقا همان تقریبا یک است
اغلب در داخل مورد شما این افزایش را محافظت می کند.
دوشنبه 6 آذر 1396 07:05 ب.ظ
من اطلاعات مفید شما را در مقالات خود ارائه می دهم من
وبلاگ خود را نشان خواهد داد و یک بار دیگر اینجا را بررسی کنید
مکررا. من مطمئنا مطمئن هستم که تعداد زیادی از چیزهای جدید را درست در اینجا اعلام خواهم کرد.

موفق باشید برای زیر!
جمعه 3 آذر 1396 06:55 ب.ظ
اگر قصد دارید برای بهترین مطالب مانند من انجام دهید، فقط پرداخت کنید
بازدید از این وب سایت هر روز به دلیل ارائه مطالب با کیفیت، با تشکر
سه شنبه 30 آبان 1396 08:57 ب.ظ
هی، بلاگ بسیار جالب!
پنجشنبه 18 آبان 1396 01:03 ق.ظ
این نوشتار، ایده ای را برای بازدیدکنندگان جدید وبلاگ نویسی ارائه می دهد،
که در واقع چگونه به انجام وبلاگ نویسی.
یکشنبه 14 آبان 1396 03:56 ق.ظ
من خواننده منظم هستم، چگونه همه شما هستم؟ این پست در این وب منتشر شد
صفحه واقعا خوب است
شنبه 13 آبان 1396 07:18 ب.ظ
اینها ایده های فوق العاده ای در مورد وبلاگ نویسی هستند. شما در اینجا برخی از عوامل دلسرد کننده را لمس کرده اید.
هر چی رو به عقب برگردونی
جمعه 12 آبان 1396 09:30 ب.ظ
پست بسیار زیبا من فقط بر وبلاگ شما تکان دادم و خواستم
می گویند که من واقعا از مطالب وبلاگ شما گشت و گذار داشتم.

در هر صورت من به فید شما مشترک می شوم و امیدوارم دوباره به زودی نوشتید!
پنجشنبه 11 آبان 1396 02:23 ق.ظ
سلام من می دانم این موضوع خاموش است، اما از اینکه می دانستم از هر ویدجت می دانستم تعجب کردم
من می توانم بلافاصله به وبلاگم اضافه کنم
صدای جیر جیر تازه ترین به روز رسانی توییتر من من برای برخی از آنها به دنبال یک پلاگین مانند این بودم
زمان و امیدوار بود شاید شما تجربه ای با چیزی شبیه به این داشته باشید.
لطفا به من اطلاع دهید اگر به هر چیزی برسید. من واقعا لذت بردم
خواندن وبلاگ شما و من منتظر به روز رسانی های جدید شما هستم.
پنجشنبه 11 آبان 1396 01:55 ق.ظ
سلام، فقط می خواستم به شما بگویم، من این پست را دوست داشتم. آی تی
مفید بود در حال ارسال پست!
پنجشنبه 11 آبان 1396 12:21 ق.ظ
سلام، من از طریق پست مقاله خود لذت می برم.
من می خواستم یک نظر کمی برای ارسال شما بنویسم.
دوشنبه 8 آبان 1396 12:36 ب.ظ
سلام آیداهو! من خسته به اشک در
کار می کنم، بنابراین تصمیم گرفتم سایت خود را بر روی آی فون خود را در طول ناهار بخورم.
من عاشق دانش هستم که اینجا ارائه می دهم و نمی توانم منتظر بمانم تا وقتی که من نگاه کنم
به خانه رسیدن. من شگفت زده می شوم که وبلاگ شما بر روی تلفن من بارگذاری می شود..
من حتی از WIFI استفاده نمی کنم، فقط 3G.. به هر حال، سایت عالی!
دوشنبه 8 آبان 1396 08:44 ق.ظ
من واقعا با توانایی های نوشتن شما و همچنین با فرمت تحت تاثیر قرار می گیرم
به وبلاگ شما. آیا این یک موضوع پرداخت شده است یا شما آن را تغییر دادید؟
به هر حال حفظ نوشتن با کیفیت عالی با کیفیت است، غالبا امروز وبلاگ بزرگی مثل این را ببینید..
شنبه 29 مهر 1396 11:05 ب.ظ
من بسیار خوشحال شدم که این صفحه را پیدا کنم من می خواستم از شما متشکرم
وقت خود را برای این خواندن فوق العاده! من قطعا واقعا
دوست داشت هر بیت از آن و من نیز شما را نجات داد به نگاه به جدید
همه چیز در وبلاگ شما.
یکشنبه 16 مهر 1396 02:12 ق.ظ
مقاله بسیار خوب، دقیقا همان چیزی است که من دنبالش بودم.
شنبه 1 مهر 1396 05:28 ب.ظ
I think that everything composed made a ton of sense.
But, what about this? suppose you wrote a catchier title?
I am not suggesting your content is not good, but what if you added a headline that grabbed a person's attention? I
mean پایان نامه ارشدوکارشناسی مکانیک وکامپیوتر و...

- بررسی انواع سیستم های تعلیق و نقش آنها در
پایداری خودرو is a little vanilla.
You ought to look at Yahoo's home page and note how they
create news headlines to grab people interested.
You might add a video or a related pic or two to get people excited about what you've written. In my opinion, it could make your posts a
little bit more interesting.
سه شنبه 28 شهریور 1396 02:41 ق.ظ
Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly
helpful & it helped me out much. I am hoping to provide something
again and help others like you aided me.
سه شنبه 28 شهریور 1396 02:36 ق.ظ
Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly
helpful & it helped me out much. I am hoping to provide something
again and help others like you aided me.
یکشنبه 19 شهریور 1396 07:59 ب.ظ
چیزهای شگفت انگیز اینجا. من بسیار راضی هستم که مقاله شما را نگاه کنم.

از شما بسیار سپاسگزارم و من به دنبال آینده برای تماس با شما هستم.

می توانی لطفا برایم یک نامه پست کنی؟
یکشنبه 19 شهریور 1396 05:55 ب.ظ
من مطمئن نیستم که شما اطلاعات خود را دریافت می کنید، اما موضوع خوب است.
من نیاز به صرف زمان بیشتری برای یادگیری بیشتر و یا درک بیشتر.

با تشکر از اطلاعات فوق العاده من به دنبال این اطلاعات برای ماموریت من بود.
یکشنبه 19 شهریور 1396 04:31 ب.ظ
سلام، من در همان زمان وب سایت خود را از طریق گوگل کشف کردم
همانطور که جستجو برای یک موضوع قابل مقایسه است، سایت شما ظاهر شد، به نظر می رسد مانند خوب است.
من آن را در بوک مارک های گوگل من نشان دادم.
سلام، فقط از وبلاگ شما از طریق گوگل مطلع شده و واقع شده است که آن را واقعا آموزنده است.

من قصد دارم برزیل مراقب باشم. در صورت ادامه این امر، سپاسگذارم
در آینده. بسیاری از افراد می توانند از نوشتن شما بهره مند شوند.
به سلامتی!
یکشنبه 19 شهریور 1396 02:27 ب.ظ
سلام! این اولین نظر من است، بنابراین فقط می خواستم فریاد بزنم
خارج شده و می گویم واقعا از خواندن پست های شما لذت می برم. آیا می توانید سایر وبلاگ ها / وب سایت ها / انجمن های دیگر را توصیه کنید
با موضوعات مشابه برخورد کنید؟ متشکرم!
یکشنبه 19 شهریور 1396 12:25 ب.ظ
هی اونجا! کسی که در گروه فیس بوک من این سایت را با ما به اشتراک گذاشت بنابراین من آمدم
آن را چک کنید من قطعا از اطلاعات لذت بردم.
من نشانه گذاری می کنم و این را به شما می گویم
پیروان من! وبلاگ فوق العاده و طراحی فوق العاده.
سه شنبه 14 شهریور 1396 10:56 ق.ظ
I visited several web sites however the audio feature for audio songs existing at this web page is actually wonderful.
دوشنبه 16 مرداد 1396 09:07 ب.ظ
This article is genuinely a good one it helps new net users, who
are wishing in favor of blogging.
یکشنبه 15 مرداد 1396 10:37 ب.ظ
Hello, I want to subscribe for this webpage to get most up-to-date
updates, thus where can i do it please assist.
یکشنبه 15 مرداد 1396 04:24 ب.ظ
I'm really enjoying the design and layout of your blog. It's a very easy on the eyes which
makes it much more pleasant for me to come here and visit
more often. Did you hire out a designer to create your theme?
Great work!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : کیوان احمدیان
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
کلیه حقوق این وبلاگ برای پایان نامه ارشدوکارشناسی مکانیک وکامپیوتر و... محفوظ است